Årsmöte, styrelsemöten och stämmor

Tornugglan är vår kår. Tornugglan tillhör Södra Skånes Scoutdistrikt och sen tillhör via Svenska scouterna. Sen tillhör vi även KFUM Syd som i sin tur tillhör KFUM Sverige. Så Tornugglan är en del av många olika bestämmande nivåer.

Kåren bestämmer över vad som ska hända lokalt. Distriktet ansvarar för regionala aktiviteter och lägerplatser. Svenska scouterna ansvarar för utbildningar, nationella läger och gemensamma internationella läger.

Det alla har gemensamt är att styrelser måste väljas och vi som medlemmar/kår har rösträtt på alla nivåer.

Tornugglan

Årsmöte – nästa årsmöte är den 13/2-2023. Alla betalande medlemmar har rösträtt.

Styrelsemöten – sker minst 4 gånger per år.

Södra Skånes Scoutdistrikt

Distriktsstämma (DST) – nästa 22/10-22

SUS och LUFT

SUS = Stöttande Utmanarscouter – Gruppen som skapar regionala aktiviteter för Utmanare i södra Skåne. Har sina årsmöten på ting som kombineras med en hel helg av läger.

LUFT – Gruppen som skapar regionala aktiviteter för Rover i Skåne.

Svenska Scouterna

Demokratijamboree (DJ) =  Scouternas stora årsmöte, vartannat år och nästa är i november 2022

Scoutforum = en nationell träff de år det inte är DJ för att diskutera verksamheten