Medlemsavgift i Tornugglan

Avgift

Totalt är medlemsavgiften 310 kr/termin. Det tillkommer lägeravgifter separat.

Vem går pengarna till?

Medlemsavgiften i scoutkåren består av fyra delar; till Scouterna på nationell nivå (fixar stooora läger och annat viktigt), till Södra Skånes scoutdistrikt (fixar regionala läger och tar hand om lägerplatser), till KFUM Sverige (för ett samarbete mellan många ungdomsorganisationer) som vi också är en del av och till slutligen till kåren (tält, aktiviteter och annat kul). För den summan vi får in försöker vi skapa en meningsfull fritid så gott vi kan för stora och små.

I och med att man betalar medlemsavgift är man försäkrad och får medlemstidningen Scout fyra gånger per år. Och man får vara med i bästa scoutkåren i stan!

När kommer fakturan?

Det kommer en terminsfaktura från scoutkansliet i Stockholm cirka en månad in på terminen. Man får prova på tre gånger innan man måste bestämma sig om man ska gå med i kåren eller inte. Då fyller man i en blankett, kontakta närmaste ledaren för att få en blankett.

Jag vill vara med men har inte råd, vad gör jag?

I scouterna ska alla få möjlighet att vara med. Tveka inte att säga till om du inte har möjlighet att betala medlemsavgiften eller lägeravgiften, så hittar vi en gemensam lösning. Scouterna har även en stödfond att söka pengar ifrån för större läger.

Jag har slutat men ändå fått faktura?!

Om man inte sagt till en ledare att man slutar så kommer vi inte avregistrera scouten. Om man då får en faktura som man väljer att inte betala så faller det på Tornugglan att betala. Pengar som vi väldigt gärna skulle vilja gör roliga grejer med och inte lägga på obetalda fakturor. Så snälla informera oss om ni slutar!