Information om uppstarten 2021

9 januari, 2021 av carolinthardell

Hej alla Tornugglor!

Just nu är vi alla sugna på scouting och att få träffas igen, men på ett säkert sätt.tornuggla200

I måndags hade vi ett digitalt styrelse och ledarmöte där vi kom fram till att vi flyttar starten för terminen till måndagen den 25 januari för alla grupper. Vi fortsätter att följa de riktlinjer vi hade förra terminen, bland annat att varje grupp träffas utomhus, var för sig, och så vidare. Mer information kommer upp på vår hemsida.

När det gäller våra bäver-scouter avvaktar vi lite med startdatum eftersom det är så många föräldrar och andra vuxna i den gruppen. Det står fritt för de äldre grupperna att ha digitala möten innan den 25 januari om de så önskar.

Trots en småskalig uppstart ser vi med klara ögon fram emot sommaren då kåren vill delta på någon av kårlägerveckorna på Sjöröd. Det är erfarna scouter som ordnar lägerveckorna och har lyckats genomföra läger sommaren 2020 trots pandemin. Intresseanmälan för kåren stänger 31 mars och vi önskar därför veta om det finns ett tillräckligt stort intresse för att kunna anmäla Tornugglan till denna möjlighet. Främst behöver vi veta om det finns vuxna som kan tänka sig att ställa upp som ledare/funktionär, något som är nödvändigt för att kunna delta. Mer information kommer efter terminsstarten.

Vi ses den 25e januari 2021 i Maria Magdalena kyrkas trädgård.

16:30 – 17:00 ledarsamling

17:00 – 18:30 spårare, upptäckare