Bli scout i vår scoutkår!

Är du ny och vill börja i scouterna? I Scouterna hittar du både utmaningar och nya kompisar, oavsett var du bor eller hur du gammal du är. Här kan du uppleva äventyr i naturen, upptäcka nya sätt att lösa problem eller bara ha kul tillsammans medan vi utforskar världen. Och du är självklart med och bestämmer vad vi ska hitta på.

Åldersgrupper – se nedan för kontaktperson

Bäver 6-7 år eller åk F-1 har möten varannan måndag 17.00-18.30.

Spårare 8-9 år eller åk 2-3 har möten på måndagar 17.00-18.30.

Upptäckare 10-11 år eller åk 4-5 har möten på måndagar 17.00-18.30

Äventyrare 12-16 år eller åk 6-9 har möten på måndagar 19.00-20.30

Utmanare 16-19 år eller gymnasiet har möten på måndagar 19.00-21.00

Rover 19-25 år har möten på måndagar 19.00-21.00

Medlemsavgift i Tornugglan

Medlemsavgiften i scoutkåren består av fyra delar; till Scouterna på nationell nivå, till Södra Skånes scoutdistrikt, till KFUM Sverige som vi också är en del av och slutligen till kåren. Totalt är avgiften 310 kr/termin. Det kommer en terminsfaktura från scoutkansliet i Stockholm cirka en månad in på terminen.

Vuxen och intresserad?

Vi behöver naturligtvis fler vuxna som är intresserade av scouting och friluftsliv, och som vill veta mer om hur det är att vara scoutledare. Fler ledare betyder att vi kan ge fler barn möjligheter att vara med i Scouterna. Kontakta oss, så berättar vi mer om vår verksamhet.

Bli stödmedlem

Kan du själv inte vara med och delta på scouterna men vill fortfarande stötta vår verksamhet? Då kan du bli stödmedlem där du kan betala en valfri summa till kåren. Pengarna används bland annat till ny gemensam materiell och för att kunna sänka våra lägerkostnader!

Gå ur kåren?

Skulle det vara så att du vill sluta på scouterna och är helt säker, så måste vi få reda på det. Det räcker inte med att en kompis berättar det för oss eller att ni slutar betala fakturan. För då måste kåren betala er faktura med pengar som vi hade kunnat lägga på aktiviteter. Kom förbi, skicka ett mail eller annat meddelande så att vi vet.

Kontakta oss gärna!

Är du ny och vill prova på, kontakta oss gärna via mail (se nedan) eller bara kom förbi en måndag och säg hej! Hos scouterna är alla välkomna och man får prova på tre gånger innan man måste bestämma sig om man vill gå med eller inte.

Reforma 09

Vi finns även på Facebook och Instagram