Uppdatering från Tornugglan! Corona, julavslutning, mail mm.

20 november, 2020 av carolinthardell

Viktigt att läsa allt!

Corona

Med anledning av Corona kommer vi endast ha ett fysiskt möte till denna termin, nu på måndag den 23 november. Endast de grupper som har möte planerat har det och vi är såklart ute. Planerad uppstart för våren är den 18 januari 2021.

Det kan komma och bli digitala möten för vissa åldersgrupper fram till jul, men detta informerar isåfall respektive avdelningsledare om.

För den som vill gå med i vår discord grupp och chatta med andra scouter i Tornugglan, kan följa länken de fått i mailet som går ut till alla registrerade scouter. Har du inte fått mailet och ändå vill ha länken, skriv ett mail till caro2098[at]gmail.com.

Mail

Viktig information i dessa tider kommer sändas ut via mail och läggas upp på hemsidan. Så vi önskar att ni håller koll speciellt på mailen för att få snabba uppdateringar.

Scouternas almanacka

Även i år säljer vi scouternas almanacka. Detta brukar vi oftast göra under första advent, men då det inte är något evenemang i kyrkan, uteblir vår stora försäljningsmöjlighet. Almanackorna kommer att säljas på torget i församlingshemmet och kan betalas via swish eller kontant. Hos oss kostar de bara 100kr, men ni hjälper scoutkåren enormt! Säljer vi fler, kan vi göra fler roliga saker, då en stor del av vinsten går till kåren.

Tornugglans julkalender

Nytt för i år är att vi kommer ha en julkalender på instagram med massa roliga scoutiga aktiviteter som man kan göra hemma. Följ oss och var med. Gör du någon av aktiviteterna och lägger upp någonstans, glöm inte att tagga oss och använda hashtaggen #juluggla.

Demokratijamboree

I vecka 48 går scouternas demokratijamboree av stapeln. Det är scouternas stora årsmöte som sker vartannat år. Som allt annat blir det i år också digitalt, fördelen är att alla utbildningar, föreläsningar och workshops också är digitala. Vi rekommenderar alla att kika in på https://www.demokratijamboree.se/programpass/. Det finns något för ALLA, unga scouter, äldre scouter, ledare, föräldrar, föräldrar som vill veta mer om scouting eller vill prova på att vara ledare.

Hälsningar från Tornugglans styrelse

Facebook: Scoutkåren Tornugglan i Lund Instagram: Tornugglan